ПИБ, ПДВ, евиденција стварних власника, финансијски извештај

Шта је то ПИБ и како да га добијем?

ПИБ је акроним, односно, скраћени назив за порески идентификациони број. ПИБ се додељује сваком привредном друштву приликом регистрације и остаје непромењен током њеног постојања и пословања. ПИБ је, на пример, и обавезан елемент фактура, нарочито важан за субјекте који су у систему ПДВ-а.

Када поднесете захтев за регистрацију у Агенцији за привредне регистре, уједно се Пореска управа електронски обавештава да је потребно да изда потврду о ПИБ-у. Пореска управа генерише број и шаље информацију Агенцији за привредне регистре тако да се потврда о ПИБ-у најчешће добија заједно са решењем о регистрацији.

ПИБ је јавно доступан податак и садржан је у регистру привредних субјеката у Агенцији за привредне регистре.

Шта је порез на додату вредност (ПДВ)?

ПДВ је општи порез на потрошњу који се обрачунава и плаћа на испоруку добара и пружање услуга, у свим фазама производње и промета добара и услуга, као и на увоз добара, осим ако Законом о ПДВ није друкчије прописано. ПДВ подразумева да се у свакој фази производно-прометног циклуса обрачунава и плаћа порез на онај део вредности који је додат у тој фази.

Пореска стопа ПДВ може бити општа, која износи 20% и посебна, која износи 8%.

Како се евидентирати за ПДВ?

Евидентирање ПДВ обвезника врши се подношењем евиденционе пријаве Пореској управи у електронском облику, и то:

1. Преко портала Пореске управе еПорези, попуњавањем електронске форме, на Обрасцу ЕППДВ – Пријава за евидентирање обвезника пореза на додату вредност;

2. Приликом регистрације привредног субјекта код Агенције за привредне регистре (АПР), подношењем евиденционе пријаве Пореској управи, преко АПР, на Обрасцу ЈРППС – Јединствена регистрациона пријава оснивања правних лица и других субјеката и регистрације у јединствени регистар пореских обвезника који је прописан правилником којим се уређује додела пореског идентигикационог броја правним лицима, предузетницима и другим субјектима за чију регистрацију надлежан АПР.

Све неопходне информације о приступу порталу Пореске управе еПорези доступне су на адреси:  http://www.purs.gov.rs/e-porezi/portal.html.

Корисничко упутство за подношење евиденционе пријаве обвезника ПДВ и захтева за брисање из регистра обвезника ПДВ у електронском облику преко портала еПорези Пореске управе може се пронаћи на веб презентацији Пореске управе

Образац Пријаве за евидентирање обвезника пореза на додату вредност ЕППДВ може се преузети са веб презентације Пореске управе на адреси: http://www.purs.gov.rs//pravna-lica/pdv/obrasci.html.

Шта је евиденција стварних власника и да ли морам да се пријавим?

Евиденција стварних власника је јавна база података о физичким лицима која су крајњи власници правних лица међу којима је и друштво са ограниченом одговорношћу.

Стварни власници се евидентирају искључиво електронским путем, на веб презентацији Агенције за привредне регистре у року од 15 дана од дана регистрације и поступак се спроводи без накнаде.

Предузетници не морају да се евидентирају јер се подразумева да су они стварни власници.

Постојање овакве евиденције и јавно објављивање идентитета стварног власника је мера којом се спречава пореска евазија, корупција, прање новца и финансирање тероризма.

Централна евиденција стварних власника води се електронским путем, преко интернет странице Агенције, а корисник мора да поседује:

  • квалификовани електронски сертификат (електронски потпис) издат од сертификационог тела у Републици Србији,
  • инсталиран читач електронских картица и инсталирану NEXU апликацију за електронско потписивање (креирану од стране Агенције, која се користи за све електронске услуге које пружа Агенција, и коју можете преузети овде),
  • налог на систему Агенције за привредне регистре (налог у наведеном систему се користи за приступање свим електронским услугама Агенције).
Који привредни субјекти имају обавезу подношења финансијских извештаја и када?

Обавезу подношења финансијских извештаја за сваку пословну годину имају привредна друштва и предузетници који воде двојно књиговодство. Годишњи финансијски извештаји подносе се најкасније до 31. марта сваке године преко портала Агенције за привредне регистре, искључиво електронски. За подношење Годишњег финансијског извештаја вам је неопходан потпис квалификованим електронским сертификатом.

На врх